Overtuig de consument van verkoopstyling, niet je collega’s!

Beste allemaal,

We volgen al jaren allerhande discussies over de kracht van verkoopstyling, maar waar het aan lijkt te ontbreken is collectiviteit om de uiteindelijk de consument te bereiken en overtuigen. Op netwerk platforms zoals LinkedIn kan je als professional vanuit verschillende hoeken horen en lezen hoe geweldig verkoopstyling wel niet is; EN DAT IS HET OOK! De keiharde realiteit hebben we ondervonden door een onderzoek uit te laten voeren bij 500 woningverkopers, waaruit blijkt dat slechts 15% openstaat voor advies, en een eventuele investering zou overwegen.

Dat is toch schrikbarend, of niet?!

Want als het dan zo geweldig is, waarom investeert niet iedereen in verkoopstyling? En waarom staat niet iedere makelaar te springen om een samenwerking met een goede verkoopstylist of verkoopklaar-adviseur?

In plaats van collega’s en professionals te overtuigen zouden we dus veel beter energie kunnen steken en samen de consument te overtuigen. Laten we eens flink gaan bloggen op privé websites, sociale netwerk sites e.d. Ook het zoeken naar nieuwe makelaars die in verkoopstyling geloven is toch eigenlijk een verouderd kunstje. De makelaars die actief zijn of durven denken doen al mee… de overgebleven groep wacht op herstel van de markt, of voelt zich aangetast door het opkomen van verkoopstyling.

voor-situatie-verkoopstyling-huismakeover
De situatie VOOR de HuisMakeOver

Zo verkoop je een huis dus inderdaad niet (of per gelukstreffer)…

Voor de verandering roep ik daarom iedereen op om eens anders te gaan denken. Je kan denken; ohh jeee weer een collega en een kans minder op een opdracht. Volgens mij werkt het beter om collectief aan de slag te gaan en er voor te zorgen dat je met z’n tweeën of tienen veel harder kan schreeuwen…. net zolang tot de consument ons hoort en begrijpt.

Het is dan wel belangrijk dat je als verkoopstylist een goede achtergrond en verstand van vastgoed hebt. Want met enkel een cursus kom je er niet. Commerciële ervaring en daadkracht gaan nog altijd aan een opdracht vooraf. Durf ook een spiegel voor te houden als je niet geloofd in een bepaald object. Als we de consument collectief gaan overtuigen, dan zullen we ook collectief moeten aantonen dat we een belangrijke toevoegen zijn, en niet alleen uit zijn op geld verdien; dat komt bij een goed product en eerlijke werkwijze vanzelf mits je voldoende energie investeert.

Dus communiceer kernwaardes naar de consument, laat ze voorbeelden zien en VOLHOUDEN….

Veel succes!

verkoopstyling-voorbeeld-huismakeover
Voorbeeld verkoopstyling HuisMakeOver

Zo maak je natuurlijk meer kans…. en de klant geniet tussentijds nog van een veel mooier huis ook, wat wil DE CONSUMENT nog meer?

About the author: HuisMakeOver Redactie

Leave a Reply

Your email address will not be published.