Verkoopklaar-adviseur versus verkoopstylist

HuisMakeOver werkt vanaf het prille begin met verkoopklaar-adviseurs; simpelweg omdat bij het verkoopklaar maken van een woning meer komt kijken dan alleen styling. Een goede verkoopstylist weet natuurlijk gebruik te maken van tools om ook aandachtspunten weg te werken en een woning te neutraliseren waardoor een bredere doelgroep kan worden aangesproken, maar er komt nóg meer bij kijken!

Er kunnen zoveel meer tools aangereikt worden om een woning verkoopklaar te maken, en daarom is het van belang om de term “verkoopstylist” de juiste plaats te geven. Een verkoopstylist kan zich verder op laten leiden om als verkoopklaar-adviseur te werk te gaan, maar dan ontbreekt het vaak aan de nodige tools om klanten daadwerkelijk te voorzien van doeltreffend advies en meerdere mogelijkheden. Ook gezien het feit een verkoopstylist een bepaald verdienmodel heeft is het niet altijd fijn om mensen een spiegel voor te houden en daardoor je eigen product of werkwijze niet te kunnen verkopen.

Wat volgens HuisMakeOver wel belangrijk is dat de vernieuwende markt zich ontwikkelt op basis van menseerlijke producten waarbij de doelstelling “het verkoopbaar maken van een woning” wordt nageleefd. Een verkoopklaar-adviseur is tevens het contact dat samen met de makelaar beslist wat de beste strategie is. Makelaars zijn druk en hebben weinig extra tijd, en toch kan bij de juiste chemie een nieuwe werkwijze ontstaan die voor alle betrokken partijen interessant kan zijn. De betrokkenheid van de makelaar en bewustwording van de consument zijn essentieel!

Om het geheugen nog even op te frissen, natuurlijk werkt verkoopstyling, zie hieronder een voorbeeld van HuisMakeOver fotostyling:

HuisMakeOver fotostyling

Veel verkoopstylisten zien het als gevaar dat er toch een belangrijke schakel ontbreekt in het verhaal, maar het betreft vastgoed waarvoor een nieuwe werkwijze wordt ontwikkelt, en niet broodjes kaas.

Ons zeer bewust en rustend op het bezoeken van inmiddels enkele honderden woningen is het tijd om ook de consument goed te wijzen op de belangen om een woning verkoopklaar te maken. De juiste verkoopstylist kan hier absoluut van toegevoegde waarde zijn, maar om het totale project goed te kunnen analyseren adviseert HuisMakeOver om in eerste instantie een verkoopklaar adviseur in te schakelen.

Indien u een woning gaat verkopen komen wij voor een gering budget in actie. Uiteindelijk kan ook de consument een hoop zelf doen, dat is het stuk bewustwording waar wij hard aan werken. Vroeger was de markt gewoon anders. Zorg ervoor dat uw woning WOONKLAAR is, dan is de woning automatisch en altijd VERKOOPKLAAR.

De juiste neutrale styling en afwerking zijn dan uiteraard de krenten, of slagroom (wat je ook lekker vindt) dus ook verkoopstyling en verkoopstylisten zullen steeds belangrijker worden. Maar het begint bij een analyse. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een van onze teamleiders.

About the author: HuisMakeOver Redactie

Leave a Reply

Your email address will not be published.